הובלה על ידי מיתוג כמומחה

מאמר קודם
אחת הדרכים היעילות ביותר כשיטה שיווקית היא להסתמך על ההצלחות שלך ולבנות אותך כמישהו שכולם ילכו אליו כאשר יש להם בעיה מסוג X או רצון מסוג X. כלומר אם אני רוצה מכונית משפחתית אחשוב על וולו או אם אני רוצה מעדן חלב אז אבחר מילקי. אצל רוב בלעי העסקים הקטנים העסק סובב סביב בעל העסק כנותן שירות. במקרה כזה כדאי למתג את בעל העסק כמומחה בתחומו.

מומחיותהשיטות למיתוג כמומחה הן שונות ומשונות מכתיבת בלוג או טור מאמרים בעיתון או באתר ידוע או רלוונטי לקהל היעד. אפשרות אחרת היא לכתוב ספר או להתחיל תוכנית פודקאסטים או תוכנית אחרת בה תייצר תוכן סביב נושאי התוכן הרלוונטים לקהל היעד שלך.

כלומר התוכן הוא המפתח להבניית הדמות שלך כמומחה המאפשרת לך לאחר מכן לספק שירותים בדמות ייעוץ, סדנאות, הרצאות במסגרת קורסים או במסגרות רחבות וכן הלאה.

באסטרטגיה כזו פיזור, הפצת התוכן ושיווקו לצד קידום ההמלצות וחיזוק האלמנט של הפה לאוזן בעסק הם שני הצירים שעל ידם העסק יגדל.

אך הקושי המרכזי לבעל עסק כזה שיקדיש חלק מזמנו בשיווק התוכן היא בניית מועדון הלקוחות ויצירת קהל לקוחות נאמן קרוב שישמש כאוונגרד שיווקי. הסיבה לכך היא היעדר זמן מספק. גם כאן ניתן לנצל את תהליך יצירת התוכן כדי לבנות את המועדון הזה. לדוגמא הרצאה חודשית פיזית או אינטרנטית רק ללקוחות קיימים, סדנא המועברת רק ללקוחות קיימים וכן הלאה. כמובן שאת כל התוכן המופק במפגשים אלו מצלמים או מתמללים ועורכים ומשתמשים בו להפצת השירות של העסק.
מאמר הבא