טכנולוגיות להקלה על לקוחות

חזרה אחורה…
אחת המשימות הקשות ביותר שעמדו מאז ומעולם בפני בעלי עסקים היתה יצירת הקשר עם הלקוח. בתחילה הקשר האפשרי היחיד היה במגע הפיזי עם הלקוח ולכן מירב תשומת הלב היתה נתונה לשלטים בחנויות עצמן, לאריזות ומסרים שיווקים, לפליירים, פוסטרים או שילוט מחוץ לחנות. בהמשך התפתחה מאוד שיטת השיווק הישיר באמצעות דיוור רגיל בארצות הברית עם מכתבי מכירה מורכבים ומושקעים, גלויות מבצעים שונות, פליירים בתיבות הדואר וכן קטלוגים שיצאו אחת לתקופה במטרה ליצור רצון וגירוי בקרב קהל הצרכנים לצד העברת מסרים שיווקיים כאלו או אחרים.

SMSעם התפתחות האינטרנט וחדירתם של המחשבים האישיים לכל בית חלק גדול מהתקשורת אל מול הלקוחות עברה לפרסום באתרים כאלו ואחרים ושימוש ברשימת דיוור או בשמה האחר ניוזלטר. רשימת הדיוור איפשרה בסכום זניח ביותר ליצור את אותו אפקט של הדיוור המסורתי לתיבות הדואר בצורה אלקטרונית וזכתה להצלחה גדולה בתחילתה ולדעיכה שחיקתה על ידי שימוש מצד מרבית העסקים כיום.

עם כניסתם של הטלפונים הניידים הפך הסמס לערוץ תקשורת מרכזי לצד שיחות טלפון אוטומטיות או אנושיות. הסמארטפונים איפשרו גם תקשורת דרך אפליקציות והודעות פוש או התראות.

כיום הבעיה האמיתית היא לא כיצד ליצור קשר עם הלקוח אלא מהו האופן היעיל והנוח ביותר לפנות אל הלקוח כך שהמסר לא ייבלע בעומס המטורף של המידע שהלקוח מקבל מדי יום. כמו כן חשוב מאוד להגיע אל הלקוח עם תועלת ובצורה שלא תציק ללקוח או תפריע לו.

זהו אתגר לא פשוט שמשתנה באופן ההתמודדות איתו מקהל יעד לקהל יעד ומשוק לשוק.

אין כאן תשובת קסם אלא מאבק יומיומי ומעקב אחר התוצאות כדי לקבוע את דרך הפעולה הנכונה.